5000190019 |
Robòtica i STEAM amb Scratch a primària |
2017-2018 |
Curs. Educació Primària |
|
|
|
5/12/2017 - 16/1/2018 (30 hores) de 17:15h a 20:15h |
|
INNOVA DIDACTIC |
|
Macedònia 1 (Olot)  |
|
|
Format |
Presencial |
Organització |
ICE de la Universitat de Girona
|
| |
|
|
| |
Inscripció |
05/10/2017 - 05/12/2017 |
|
|
Descripció i Metodologia: |
Jugar i relacionar-se son activitats pròpies de nens i joves. Son activitats necessàries que ajuden també al seu creixement personal. Utilitzar el jocs com a eina d’aprenentatge és utilitzar un recurs molt eficient, ja que aprendre i descobrir nous coneixement mentre es juga, es aprendre d’una forma agradable i productiva.
La robòtica didàctica escolar, que s'inicia amb nens i nenes de P3, és més educació que tecnologia. Es tracta de tenir clares les competències que volem que tinguin els nostres alumnes, i jugar amb robots per tal de poder treballar-les i assolir-les de forma engrescadora.
En aquest curs es pretén donar una visió MOLT PRÀCTICA , amb diversos tipus de robots i equips populars, però sempre, utilitzant el llenguatge SCRATCH, l’ eina didàctica més estesa , com a eix vertebrador.
Cal tenir alguna noció prèvia d’SCRATCH.
|
| |
Objectius |
•Treballar aspectes de robòtica didàctica i treball per projectes STEAM a primària.
•Utilitzar SCRATCH com a eina transversal per a la robòtica didàctica i projectes STEAM.
•Donar un ampli coneixement pràctic amb equips reals i moderns que treballen la robòtica didàctica i l’STEAM, utilitzant-los a partir de l’SCRATCH
|
| |
Continguts |
Actualment hi ha moltes escoles que incorporen diversos aspectes relacionats amb la robòtica didàctica i la tecnologia com a eines d’aprenentatge.
No es tracta d’activitats destinades a l’ensenyament de noves tecnologies , si no més aviat realitzar activitats en un context real utilitzant eines tecnològiques i de programació actuals que potenciïn l’aprenentatge transversal de les diverses disciplines i engresquin i despertin la curiositat de l’alumne. L’eina més utilitzada és l’SCRATCH, per la qual cosa, es treballaran amb els diversos models de robots més populars, però SEMPRE amb l’SCRATCH com a eina transversal.
- Repàs d’SCRATCH.
- Equips Didàctics per a Robòtica i STEAM
- Preparem els ordinadors per al treball amb robòtica i STEAM
- Lego Wedo 2.0 i SCRATCH amb pràctiques
- Lego Boost i SCRATCH amb pràctiques.
- 3DBot SCRATCH amb pràctiques
- Altres equips factibles de funcionar amb SCRATCH
- Projectes STEAM amb IMAGINA SCRATCH amb pràctiques
|
| |
Observacions |
Més informació
|
| |
Formador/a |
Neus Garcia, Albert Ferrés, Laia Sala, Jofre Saiz
|
| |
Avaluació |
Satisfacció de les persones en relació amb el disseny i el desenvolupament de l´activitat formativa i percepció de transferibilitat.
Aprofitament en termes d’aprenentatge dels continguts de la formació orientats a una futura implementació a la pràctica docent.
|
| |
Requisits de certificació |
Per obtenir la certificació de l’activitat cal haver assistit a un mínim del 80% de les hores presencials i obtenir una valoració positiva de les tasques planificades en relació amb l’aprofitament.
|
| |
Persones destinatàries |
Professorat de primària
|
| |
E-mail |
ice@udg.edu
|
| |
|
|
Calendari |
Sessió 1 |
dimarts |
05/12/2017 |
1715 |
2015 |
Sessió 2 |
dimarts |
12/12/2017 |
1715 |
2015 |
Sessió 3 |
dimarts |
19/12/2017 |
1715 |
2015 |
Sessió 4 |
dimarts |
09/01/2018 |
1715 |
2015 |
Sessió 5 |
dimarts |
16/01/2018 |
1730 |
2015 |
|
| |